Förtjänar dom inte ett värdigt liv?

Satt precis och tittade på Hitta hem, för er som inte vet vad det är för något så är det ett program på fyran som handlar om dom olika hund och kattstallen i sverige, där hamnar djuren om de blivit övergedda eller misskötta av sina ägare.
Jag blir bara så arg! Folk skaffar djur för att dom är små och söta, men vissa varkar inte ha en tanke på att den hunden eller katten kan bli upp till 10-15 år. Efter något år har de tröttnat på den lilla söta kattungen för att den nu har vuxit upp och dom lämnar sin katt ute vid en vägkant och bara åker därifrån. Där sitter det en ensam katt intill en farlig väg som inte har en aning om hur det är att leva ute i det fria.
Förstår bara inte hur man klarar av att lämna någon som blivit en familjemedlem mitt ute i ingenting?
Dom behöver mat och vatten. Men även kärlek och god omvårdnad!

Har haft min lille mysboll Mr.Hankee i ett år och några månader nu och jag skulle ALDRIG i hela mitt liv kunna göra mig av med honom på ett sådant grymt sätt!
Visst, det kan hända saker i livet som gör att man kanske inte kan ha sitt djur kvar men då gör man ju allt för att hitta ett nytt bra hem. Eller?!

Programmet handlade även om en schäffer blandning vars ägare hade sparkat och misshandlat denna stackars hunden, tack vare en underbar människa fick den här hunden ett nytt och kärleksfullt hem. 
Här sitter man hemma i soffan med katten i knät och hunden brevid sig och inser hur hjälplösa dom egentligen är, hur kan folk ens tänka tanken??
Tänk er för innan ni skaffar ett djur, för varken djur eller människor förtjänar att behandlas illa!
Samhället behöver få upp ögonen för att det här faktiskt sker, varje dag år ut och år in.

Ha det fint
Nu ska jag ta en promenad med hunden sen krypa upp i soffan o mysa med dom båda två! =)


image4    image5


Om du misstänker att ett djur far illa så kontakta Djurskyddsinpektören som finns på miljökontoret i varje kommun!
Djurskyddet Sverige är en organsiation som arbetar för att skydda djuren ifrån lidande.
För att stödja och skänka pengar kan man gå in på deras hemsida www.djurskyddet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0