Dröm och verklighet

Så har vi fått reda på vad ämnet för årets nationella prov i svenska är.. Dröm och verklighet!
Om man fick skriva om precis vad man ville så vet jag vad det skulle vara, men nu får man ju inte välja utan skriva nått speciellt om nån text ur ett häfte.

Men det här med dröm och verklighet då.. Så är det lite när man är kär, dröm och verklighet flyter ihop med varandra så man inte riktigt kan skilja på dom. Allt är så fantastiskt underbart när man är nykär att man går som på moln. Man ser bara allt det härliga hos den andra personen, men vad man inte ser är bristerna.
Dom får man reda på efter ett tag då allt går åt pipsvängen.
Och efteråt skyller man sig själv för att det inte funkade.
Kärleken är blind...


Ikväll har jag haft myskväll med mig själv.. Lagt en ansiktsmask, fixat naglarna, noppat ögonbrynen, tittat på Grey´s anatomy och fråga Olle och druckit varm choklad. Avslutar med en lång dusch och sen ska jag gå och lägga mig i sängen, tända mitt doftljus och läsa en bok. Man behöver ta hand om sig själv också ibland..
Tankarna snurrar som kaffekopparna på Gröna Lund


Jag önskar jag var liten och hade alla drömmar kvar
Att jag som liten inte visste hur verkligheten egentligen var



image9
Nallen och ljuset på mitt nattduksbord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0